תפריט ראשי:

חיפוש באתר:

קטגוריות

ארכיון

כלים

Wind Of Change

דוגמאות לסדנאות בארגונים

"נסה! מקסימום – זה יצליח!"

"פשוט לנהל" מלווה בדוגמאות וסיפורים מחיי מנהלים

  • האתגר שלנו כמנהלים, פרדוקסים והפיתרון שלהם כמו – ראיה מערכתית למול ירידה לפרטים, אחריות למול האצלת סמכויות, גישור למול גבולות ועוד
  • בסיסי הניהול- רתימה, הנעה, בניית צוות ע"י תחושת שייכות למול כלים של בקרה פיקוח וגבולות
  • התמודדות עם סוגיות שונות כמו לנהל קולגות לשעבר, התנגדויות גלויות וסמויות, לנהל את המנהלים שלך, דוגמא אישית, שימוש מוגבל בכוח ועוד

פיתוח מנהלים, ניהול ומנהיגות, "מערכות הפעלה"

  • איך עובדת "מערכת ההפעלה" שלנו כבני אדם וכמנהלים ואיך לרתום אותה לטובתנו, לטובת הפרויקט, המשימות, היעדים וכד'?
  • מלכודות לביצועים והשגת יעדים כמו הרגלים, נוחות, חוסר מודעות לחוזקות או לפערים שלנו, איך להעצים יכולות ניהוליות?
  • יעדים – מהי הגדרה נכונה של יעדים ומה לא (יעדים מתוך ערכים כמו למידה, תרומה וכד' במקום מתוך צרכים כמו הרצון באישור, כבוד וכד') למה חשוב להגדיר חזון אישי  יעדים ואיך עושים זאת?
  • תפיסת המציאות במקום מעכב או מקדם, איך אנחנו תופשים ומעריכים אחרים, את עצמינו ואת הסיטואציה? (מושג היחסיות וכל נושא הפרשניות ומפות ב- NLP ) מודל א.פ.ר.ת  איך להתגבר על המלכודת ואיך להניע כמנהיג ממקום של סינרגיה והתחשבות בשוני של האחר ובאילוצים ובמגבלות שלו?
  • מיקוד – איך לבנות מיקוד במעגל ההשפעה במקום במעגל הדאגה , חשיבה חיובית, מיקוד בפתרונות ובעתיד, איך להתקדם בשיטת הקאיזן (צעדים קטנים, החלטות קטנות) מהן המלכודות ואיך להתגבר עליהן?
  • איך לשלוט על התת מודע במקום שהוא ישלוט עליך- שינוי של פעולות החלטות, אמונות ופרשנויות

תקשורת והנעה גם ללא כלים פורמאלים-  שידור, קליטה, דיאלוג, סינרגיה

  • הקשבה- מה זה אומר להקשיב? (לשים את השני במרכז, להכיל, להשתיק את הקול הפנימי , להבדיל מייחוס פנימי כמו  "מה זה אומר עלי..")
  • רכיבי תקשורת והקשבה: תוכן, רגש, אילוצים, הזדמנויות
  • שאילת שאלות כמיומנות ניהולית חשובה, מה ההבדל בין חקירה להתעניינות, איך שואלים ומה לא (הטיות, מסר פוגע , צדקנות ועוד)
  • איך לקבל מהזולת מידע מלא ואמין, מה זה דורש מאיתנו (יכולת להכיל, לתת ערך לצד השני, ליצור אמון)
  • תקשורת – מהי תקשורת חיובית ואיך לייצר אותה (הצעות, שאלות, פתרונות, חלופות), שקיפות, איך לשקף ולמה זה חשוב, פידבקים, באלו מילים להשתמש ומה לא, כיצד להבין ולהשתמש בשפת התת- מודע  לתקשורת מקדמת (מילים, דימויים, תחושות- כלים מתוך NLP )
  • רכיבי התקשורת 360 – מלבד המלל (שהוא רק  7 אחוז) , מה אנחנו משדרים בלי להתכוון, איך לפעול באינטגריטי (מילים, מחשבות, שפת גוף) מהן המלכודות ואיך להתמודד איתן, שפת גוף הססנית ,מתגוננת או תוקפנית -כיצד היא נחוות  בצד השני, איך למקד להשתמש ולשכלל שפת גוף לצורך הנעה ומנהיגות?
  • מנהיגות -איזו שפה שמייצרת הנעה, תחושת שייכות ומחוייבות, מיקוד, דוגמא אישית ואינטגריטי (בין ערכים לבין פעולות ודיבור)

כלים ניהוליים- הנעה, שימור וטיפול בהתנגדויות

  • איך להשיג הנעה ע"י שימוש במודל הצרכים (סטיבן קובי) חיזוקים, תחושת ביטחון, משמעות ומימוש ערכים, שיקוף מתוך כבוד והוגנות , גיבוש קבוצה  ועוד
  • מנהיגות לעומת סמכות – דוגמא אישית, יצירת קבוצה, גיבוש ושייכות , מהי מנהיגות מטמירה ומה מאפשר אותה?
  • סינרגיה ופתרונות WIN WIN – מודל חמש השאלות (מה כל צד רוצה להשיג או צריך בסיטואציה, מהם האילוצים, הגבולות, מה המשותף, מהן ההזדמנויות ואיך לצאת לדרך ולהתחבר)
  • שלבי התפתחות אצל מנהלים ועובדים- מעבר מתלות לעצמאות וסינרגיה, מהם המלכודות וכיצד להתמודד (פחד מתגובות העובדים, תלות לצורך קבלת אישור, תוקפנות, התגוננות ועוד)
  • טיפוח ובניית מע' יחסים והשקעה בבנק הרגשות (עפ"י סטיבן קובי) כיצד לבנות תחושת מחוייבות והנעה פנימית?
  • גבולות – למה זה חשוב, מה זה אומר, איך מגדירים (מדיד , שיקוף, פידבק) , התמדה ועקביות.
  • התנגדות סמויה וגלוייה איך לזהות ואיך לטפל ולמנוע, אחריות ופרו- אקטיביות (מכון ארבינ'גר)
  • הקשבה בקונפליקט ומיקוד בקונפליקט (באפשרויות, ביעדים, במה שמקדם, בפתרונות גם אם חלקיים)
  • פערים רגשיים ומלכודות – להיות צודק, לרצות, צורך באישור וחיזוקים, התניות, "הכול או כלום" וכד'

שגדות ניהוליות

  • הצבת יעדים- ובניית תוכניות עבודה מדידות, תכנון, ביצוע ולמידה
  • בקרה- באמצעות פגישות שגרתיות, משוב כהתנהלות שוטפת, פורומים ניהוליים,  כלי עבודה, התנהלות פורמאלית ואה- פורמאלית
  • התמודדות עם התנגדויות ומחלוקות ותקשורת
  • ניהול זמן – חשוב/ דחוף, מודל פארטו , איזון בין השקעה בייצור לכוח הייצור, ניהול זמן של הדור הרביעי (עפ"י יעדים וחזון
  • יפוח צוות-  גיבוש, שימור,  הטמרה תחושת שייכות ומשמעות
  • תפקיד המנהל ב"מעגל חיים של עובד" – גיוס, קליטה, הכשרה, קידום, עזיבה
  • התנהלות בניהול מטריציוני

"אנשים מצליחים מוכנים לעשות דברים ש"אנשים לא מצליחים" לא מוכנים לעשות " חואכים דה פוסדה